Program


Aktuális előadások








„A gyilkolásnak meg kell szűnnie, és hogy megszűnjék, őrszemen fogok állani, és aki veszélyes tanokat merészel hirdetni a gyermekágyi lázról, erélyes ellenfélre fog bennem találni.” S. I.

Doktor Semmelweis Ignác boszorkányüldözött ember volt a maga korában. Mániákus, kellemetlen embernek tartották. Családja és kollégái elárulták, s végül egy elmegyógyintézetben saját ápolói ölték meg. Bűne az volt, hogy új tanokat mert hirdetni, konokul kitartott meggyőződése mellett, és mindent kockára téve harcolt az igazáért és ezzel mások életéért.

Semmelweis felfedezte, miként lehetne kiküszöbölni a gyermekágyi lázat. A megoldás roppant egyszerű volt, ám süket fülekre talált. Anyák és csecsemők tömegével haltak meg a szülés után, de az orvosi elit tagjai nem akartak szembenézni a saját felelősségükkel: gondatlanságukkal ők maguk terjesztik a fertőzést. A nagy forradalmak és felfedezések korszakában Semmelweis saját forradalma elbukott, és mintegy száz évnek kellett eltelnie, mire elnyerhette az “anyák megmentője” címet.

A Semmelweis című opera ősbemutatójának amerikai zeneszerzője, Raymond J. Lustig és szövegírója, Matthew Doherty a tettvágytól buzgó, önmagával és a világgal viaskodó Semmelweis pszichéjében, valóság és képzelet mezsgyéjén kalauzolja végig a közönséget.

A zeneműben kiemelt szerepet tölt be a női kar és annak minden, éteri szépségű megnyilvánulása. A szólistákkal kiegészült kórus, valamint kortárstáncosok jelenítik meg a gyermekágyi lázban elhunyt nőket, akik lidércekként kísértik Semmelweist. A produkciót különleges vizuális világgal, számos vendégművész bevonásával a fiatal rendező, Boross Martin állította színpadra.

Ajánló


Musicalmesék a Budapesti Operettszínházban 4-99 éves korig!

Az I. Budapesti Nemzetközi Operett-Musical Fesztivál összes képviselője egy közös nagy gálaelőadásban!

A Mágnás Miska a magyar operett-irodalom egyik legsikeresebb műve, mely újból és újból…

X